1-2 dagen levertijd | Gratis verzending vanaf €20,- | Kies 2 staaltjes | Gratis retourneren

retourproces

Stap 3/3

Hoe werkt retourneren?

Een online bestelling kun je gemakkelijk en kosteloos retourneren. Dat werkt als volgt:

STAP 1: Neem eerst even contact op met onze klantenservice. Dit kan door te bellen naar +31 88 368 45 45 of te mailen naar klantenservice@douglas.be. Vermeld in een mail altijd je contactgegevens, het bestelnummer en de naam van de rekeninghouder. Wij mailen je vervolgens een retourlabel;
STAP 2: Doe het product dat je wilt retourneren in een doos;
STAP 3: Print het retourlabel dat we je gemaild hebben en plak dit stevig vast op de doos;
STAP 4: Vul het retourformulier in dat je bij je product(en) hebt ontvangen. Voeg dit toe en plak je pakket goed dicht;
STAP 5: Ga met je pakket naar een DHL ServicePoint/bpost PostPunt en geef het af aan een medewerker.

Tip: controleer altijd goed of je bij de ServicePoint van je keuze wel pakketten kunt retourneren. Dit staat per locatie vermeld onder het kopje 'Services'.

De DHL-medewerker zal het pakket dan kosteloos naar ons retourneren. Bij het afgeven van je pakket ontvang je altijd een retourbewijs. Bewaar dit goed om de status van de retourzending te kunnen checken. Normaal gesproken duurt het enkele werkdagen voordat je retourzending arriveert in ons magazijn. Zodra je retourzending verwerkt is, krijg je van ons een mailtje.

Let op: kies je ervoor om op een andere manier te retourneren? Dan zijn de kosten en risico’s voor jou en draag je zelf de volledige verantwoordelijkheid.

Kan ik mijn online aankoop ruilen?

Nee, dit kan niet. Natuurlijk is het wel mogelijk om een ontvangen product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wat is de retourtermijn?

Producten kunnen binnen 14 werkdagen kosteloos naar ons worden geretourneerd. Zodra we je pakketje verwerkt hebben, krijg je daarvan een bevestiging per mail.

Wat is de status van mijn retour?

Je kunt de status van de retourzending vinden door het zendingsnummer dat op je retourbewijs staat, in te vullen op dhlparcel.be. Vul hierbij ook onze postcode 7575 EM in.

Ik heb mijn retourformulier al weggegooid. Wat nu?

Geen probleem, dit kan natuurlijk gebeuren. Na aankoop van jouw online bestelling heb je de factuur van de bestelling ontvangen in je mail. Deze factuur mag je ter vervanging van het retourformulier meesturen met je retourzending. Geef op het factuur de reden van retournering aan. Dan zorgt ons magazijn ervoor dat jouw retourzending in goede orde wordt verwerkt.

Geen antwoord gevonden?

Neem dan contact op via e-mail of per telefoon.

E-mail

Stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.be met als onderwerp "Retourproces".

Dit hebben we nodig:
• Ordernummer
• Korte omschrijving van het probleem

Zo kunnen we je het snelst helpen.

Tip: Om het je makkelijk te maken, klik op deze link.

Telefoon

Neem contact op met onze klantenservice via +31 88 - 368 45 45 (lokaal tarief).

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag: 09.30 tot 18.00 uur
  • Zaterdag: 09.30 tot 14.00 uur
  • Zondag: gesloten